Berlin Coffee Trip / part 1

22:45 Kristý 6 Comments

Berlín. Co tam vlastně je? No... Braniborská brána, East Side Gallery, památník holocaustu...a nic? Omyl! Jasně, pokud chcete prožít víkend procházkami po historických památkách, rozhodně si tu neužijete tolik jako například v Římě nebo Paříži. Pokud jste ale milovníky kávy - KVALITNÍ kávy, jste na správné adrese. Berlín je totiž mekkou kavárenství třetí vlny. Předem jsem se dost svědomitě připravila, v aplikace Foursquare jsem si uložila poměrně rozsáhlý seznam podniků, nastudovala si Specialty Coffee Map Berlin, kterou jsem si objednala s dostatečným předstihem, a do naší mapy jsem si poznamenala všechny ty kavárny, který potřebuju obejít... Když už jsem si poznamenávala asi desátej podnik, bylo mi jasný, že je nemožný to stihnout všechno. 



Do Berlína jsem samozřejmě primárně nechtěla jet za památkama, což je teda zřejmý. A já jsem člověk, kterej když si něco umane, tak to chce brzo, co nejdřív, nejlíp hned. Takže jsem prostě nemohla počkat, až nebudu kojit a budou tudíž plně hlídatelné obě děti. Ne. Z původního podzimního plánu se stal prostě letní. Když musíš, tak musíš. Pro Cipíse jsme si domluvili hlídání a opička jela s náma. Je ve věku, kdy se to prostě dá v klidu zvládnout. A Cipís je naopak ve věku, kdy by to byl akorát očistec a pro něj největší nuda. Nicméně pobyt jsme měli naplánovaný jen na krátký termín  - od čtvrtka do soboty. To je sakra málo času stihnout všechny ty supr kavárny a bistra z mýho seznamu!! 

Cestovat mě baví, ale vzhledem k aktuálním životním skutečnostem to není momentálně na prvním místě. A za hranicemi jsem byla naposled v létě 2014 v Tatrách. Takže jsem se fakt těšila jak malý děcko! A to by samozřejmě nesměl bejt povedenej trip, aby nebyla nějaká pikoška. Prostě něco. Předpověď byla jasná. Třicet čtyři stupňů na procházky po městě, na horký kafe, neklimatizovaný prostory, na výlet s malym dítětem. Joo, to zní jako skvělej plán!

Ubytování jsme tentokrát poprvé zkusili přes airbnb. Pronajali jsme si pokoj (KLIK) u sympatické Michelle a jejího manžela na ulici Frankfurter Allee, kousek od metra, na dohled od televizní věže a hlavně hned u nádherné čtvrti Friedrichshain. Ulice lemované stromořadím, malebné obchůdky, kavárny, restaurace, parky... Takže ideální startovací místo na naše výpravy. Bohužel, ani jeden nejsme nijak zdatní v angličtině (natož v němčině). Věděli jsme, že určitě nebudeme schopní si s našimi hostiteli nijak šíře popovídat, což mě fakt mrzelo, protože mě zajímalo tolik věcí. Jejich byt byl boží! Vysoké stropy, originální prvky (jako málokdo si pověsí na zeď pružinu z matrace jako dekoraci... Nebo si vylepšili polici v koupelně starým oprejskanym rámem od okna - a vypadalo to naprosto skvěle!), dřevěná podlaha, krásná koupelna... Moc se mi tam líbilo. A co byl pro nás bonus, že byt se nacházel v přízemí a i když venku panovalo horko k padnutí, tak v bytě se dalo bez problému žít.


Po krásnejch 4 hodinkách cesty (bez klimošky - kvůli opičce, takže si to asi dokážete představit) jsme se už blížili k "našemu" bytu. Projíždíme kolem Silo Coffee - v Berlin Coffee Map píšou, že patří mezi ty kavárny v Berlíně, kde dostanete fakt hodně dobrý kafe. A my bydleli ani ne 10 minut chůze odsud. Oujé! Tahle skutečnost byla ovšem čiště náhodná. Fakt! :)) Rychle jsme se ubytovali, trochu aklimatizovali a vyrazili vstříc Friedrichshainu. Jídlo jsme si dali v nějaké no name restauraci a vydali se právě do Sila. Bylo 17:05. Venku nějakej chlápek dopíjel svou poslední kávu, uvnitř trčely židle obrácené vzhůru nohama na stolech a do toho týpek vytírající podlahu. Zavřeno, zavřeno, huláká na mě. Jakože cože?! V pět zavíraj? No a je to tady... když si něco umanu a ono to jako nevyjde, tak jsem docela... jak to říct slušně... našpulená. Ještě štěstí, že Berlín, rovná se kavárna snad na každym rohu. Takže jsme zapadli do nedalekého Cozys a já si mohla konečně vychutnat svůj první berlínskej flat white. Zvlášť, když ve vedlejší místnosti s gaučíkem nikdo nebyl a my se tak mohli dost pohodlně uvelebit. 
Když jsme se vraceli zpět do bytu, trochu mi bylo líto, že si nemůžeme dát večerní pohodu nad sklenkou vína v nějaké z místních vinárniček, ale vím, že není všem dnům konec. Jak už jsem řekla, není možný stihnout všechny kavárny za tak krátkou dobu, musíme sem znova! 

Pokračování příště... :) 






















6 komentářů:

  1. Jsem moc zvědavá na pokračování! za deset dní tam také jedu a mám mapu asi s 20 podniky :D Hlavně že jedu low cost :/ :D Taky mám pak v plánu o tom napsat na blog, jsem zvědavá, na kolika místech se shodneme :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My utráceli jen za jídlo a kafe a stejně nás to stálo víc, než bylo nutno... :)) Bezva, tak to si pak ráda přečtu! :)

      Vymazat
  2. Myslela jsem si, že co se týká stylu bydlení mě nic nepřekvapí, ale pružina od matrace je teda vážně masakr :-) :D Koukala jsem na odkaz Airbnb a byteček vypadá moc pěkně.. Měli jste tu vanu na nožičkách? To je sen! A vůbec vypadá ten byt děsně fotogenicky :3 Těším se na pokračování, hlavně na popis kaváren :-) .. Berlín jsem viděla hodně v rychlosti, takže doufám v inspiraci k návratu.. :-P Měj se hezky :-)
    Skills of Art

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Oni to prostě všechno originálně zrecyklujou! :)) No jo, vanu tam měli, ale upřednostnili jsme sprchový kout. :)) Tak snad se ti podaří se tam někdy zdržet o něco déle, stojí to za to! :)

      Vymazat
  3. Ja som naopak v Berline viac pozerala pamiatky a nakupovala. Na kaviarne neostal cas :-)
    |Kaviareň u mačky|

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak jistě... :)) je to jak si to člověk nastaví! :) U nás přes ty kavárny právě nezbýval čas na památky... :))

      Vymazat

⭐️ Všem moc děkuji za komentář! ⭐️