Z deníku kavárenské povalečky 5/2016

22:26 Kristý 0 Comments

Pravidelný měsíční kavárenský souhrn se tu od začátku roku tak hezky zabydlel, že jsem se mu rozhodla dát stabilní pojmenování. Bude se jednat o měsíční souhrn mých kakždotýdenních (někdy se to poštěstí fakt denně) návštěv kaváren. Může vám to posloužit jako tipy, kam v Praze zajít na dobrou kávu, kde můžete příjemně posedět a v neposlední řadě i najíst. Kam mě zavál vítr v květnu? Jdeme na to!

Once again please!
Je spousta kaváren, kde jsem byla jenom jednou, a i když se mi tam líbilo, i když mi tam kafe chutnalo, hned tak jsem se tam znova nedostala. To hlavně proto, že je v Praze opravdu široká nabídka skvělých podniků. A pokud si nebudu vydělávat pitím kávy, vážně je nemožný je v krátkých časových intervalech obejít všechny! :)) Každopádně květen byl ve znamení návštěv takových kaváren, u kterých stojí za to si ten zážitek zopakovat! Míst, do kterých jsem se prostě musela znova podívat bylo vážně dost - například strašně boží kavárna Super Tramp Coffee. Schovaná od ruchu Národní, Vodičkovy a Spálené ulice, tam, kde byste to fakt nejmíň čekali. Tohle místo má jednoznačně pozitivní vibrace! :) Znova jsem si také chtěla dát skvělej flat white v maličkatém Onesip Coffee, rovnou dvakrát se mi poštěstilo navštívit Kofárnu na Újezdě (mimochodem - mají skvělej mascarpone koláč s malinama! A nebo flat white dohromady s croissantem za 75,- #tochceš!). Na farmářských trzích na Kulaťáku jsem si v rámci nákupů jarní zeleniny (chřestová sezóna je tady!) a čerstvého pečiva, dala opět kávu od Kávového klubu - a k tomu naprosto dokonalý, výborný, vláčný banana bread z pekárny Praktika - další #tochceš! Kavárenský zážitek jsem si zopakovala i v karlínské Esce, v rámci skvělýho oběda (s tím se pochlubím v nějakém z dalších příspěvků). Velkej zážitek jsem měla při návštěvě roztomilého Tricafé, kde jsem dostala fakt fantastický espresso macchiatto (na mlýnku měli Bonanzu). A ty domácí limonády! Oujé!

Kofárna
Onesip Coffee
Super Tramp Coffee
Super Tramp Coffee
Eska
Kavárenský klub  a dokonalý banana bread z pekárny Praktika - farmářky na Kulaťáku
Kofárna
Tricafé
Tricafé
Vyňuňaný macchiatto a rakytníková limonáda v Tricafé
Někdy je kavárna ještě hezčí zvenku než zevnitř! Super Tramp Coffee

Když všichni chtějí hledat jméno kavárně
V květnu se otevřela Kavárna co hledá jméno, o které si můžete přečíst zde. Za tu chvilku, co je tento strašně boží podnik otevřenej, si už našel nespočet nadšenejch kavárenských povalečů (tím chci říct, že už je tam taky pěkně narváno! :D), já sama jsem se tam vypravila dvakrát a klidně bych tam byla denně. Originální interiér, milá obsluha, dobrý kafe a samosebou ty záchody! Hezčí hajzlíky v kavárně těžko najdeš! Nová je i zmrzlinárna Parlor v Karlíně, kde narazíte na supr zmrzku a supr kafe - článek, ke kterýmu doporučuji ubrousek, poněvadž hrozí poslintání klávesnice, si můžete přečíst tady.
Poprvé jsem navštívila Kavárnu Čekárnu, která má fakt magickou zahrádku! Hlavně kvůli té jsme sem šli, samozřejmě. Pro děti ideál - pár skrýší, houpačka, pár auťáků. Prostě pecka. Strašně dlouho jsem chtěla zkusit i doporučovaný Café Jen, což se mi konečně poštěstilo (je pro mě hodně z ruky) a škoda, škoda, že nemám tohle nejvíc roztomilý místo blíž, chtěla bych tam být častějc, fakt! Kniha kaváren mě zavedla na coffe to go do Cafedu. Kavárna je koncipovaná primárně jako studovna, takže nic, co bych vyhledávala. Kafe bylo docela průměrné, neurazilo, ani nenadchlo. Bohužel, co se týče kávy, mě to nenadchlo ani v kavárně Styl&Interiér. Tam to ale naprosto přebil genius loci. Představte si rušný Václavák a Vodičkovu ulici. Střih - a najednou jste v zahrádě ve francouzském stylu a užíváte si nerušeného klidu. To je fakt pecka. Tak snad příště budu mít víc štěstí na ty palačinky s hruškami! 
Ke konci měsíce jsme se s kamarádkou vypravily na Žižkov a do místní parádní venkovní kavárny Coffee Corner. Už teď se strašně těšim, až tam zase někdy pojedu na nějakou z jejich skvělých limonádek. A třeba ochutnám i tu filtrovanou kávu. Kdo vííí! :) Jak se mi líbilo v Cofee Corner si můžete přečíst zde.

Chudák, furt jí taham po nějakejch kavárnách! :))
Kavárna co hledá jméno
Kavárna Čekárna
Na zahrádce v kavárně Čekárna



Brunch v Café Jen
Styl&Interiér
Cafedu
Parlor
Coffee Corner


U mě dobrý!
Pak jsou samozřejmě takové kavárenské stálice jako Ema. V Emě je dobře. Snad vždycky. I přes to, že je tam často plno, tak to stojí za to. Kvalitní kávárenský zážitek si také můžete dát v I Need Coffee kousek od Palackého náměstí. Abych vám dala i jeden nepražský tip, ve Statenicích (Praha-západ) je kavárna, která se jmenuje Kavárnička (takový to, když už nevíš, jak to pojmenovat, tak to nazveme Kavárnička...), kde jsem měla kafe už několikrát (jakože z nouze cnost v této oblasti). Na mlýnku tu totiž mají Vergnano, jak jsem se dozvěděla, když jsem se zeptala. Slečna mi ale prozradila, že když si zákazník řekne, mají i Doubleshot. Nechápu, proč ho nemají v nabídce standartně! Takže když jsem se tu ocitla znova, už jsem použila správný heslo. 


I Need Coffee poprvé (miluju tu jejich pekanovou sušenku!)
I Need Coffee podruhé
EMA
Kavárnička




Jaké jsou vaše oblíbené kavárny? Kdekoliv? Budu ráda za další tipy na skvělá místa! :)

0 komentářů:

⭐️ Všem moc děkuji za komentář! ⭐️