Víkend s oscarovými filmy

8:03 Kristý 8 Comments

V televizi až na světlé výjimky většinou nic moc nedávají... Tak jsme se rozhodli, že si uděláme filmový víkend! Nedávno proběhlo v Americe předávání prestižních filmových cen - Oscarů. Nejsem nějaký obří filmový fanda a během roku nesleduji horké novinky. Takže když proběhne akce podobného formátu, ráda se nechám inspirovat a na několik oceněných filmů se chci podívat. Jeden snímek byl pro mě docela zklamání, z dalších dvou jsem byla nadšená.

Má oblíbená Keira Kneightley a aktuálně velmi populární Benedict Cumberbatch, který mi také rozhodně není proti srsti, to musí spolu fungovat skvěle! Takže podívat se na Kód Enigmy byl pro mě skoro nutností! Navíc mám ráda filmy inspirované skutečnými událostmi a dobové kostýmy, což tento snímek všechno splňuje do puntíku. Film získal Oscara za scénář a myslím, že by si určitě ještě nějakou tu zlatou sošku zasloužil. Snímek má děj, spád, nenudí. Avšak první polovina je možná dynamičtější, než druhá. Popis filmu působí spíše, že se děj bude odehrávat více v současnosti, do minulosti nás vezme třeba jen pár flashbacků, je to vlastně ale naopak. Hlavní děj je v minulosti, semtam prostřih do současnosti. Přiznám se, že právě současnost mi v kontrastu minulosti moc nesedla, ale zase poukazovala na jiný problém, se kterým se potýkala tehdejší společnost. Nebudu nic prozrazovat, na film se určitě podívejte! :)

 
foto: © StudioCanal via csfd.cz



Tím zklamáním byl pro mě právě Birdman, který získal Oscara za nejlepší film. Je to vtipné, že hlavní postavu vyčpělého filmového superhrdiny ztvárnil Michael Keaton, který sám kdysi hrál Batmana, okej! :)) Chvíli mi trvalo, než jsem se zorientovala v tom, co je skutečnost, co je fikce. Určitě je na místě ocenit kameru, záběry byly nesmírně zajímavé, dostatečně vtáhly diváka do prostoru. I když při určitých záběrech, zejména při dialozích mezi postavami mě způsob snímání něčím prostě trochu vadil. Zřejmě jsem celkově od nejlepšího oscarového filmu očekávala zajímavější pojetí než chaotickou dějovou linku hlavního hrdiny, který hledá sebe samého... Celkově ve filmu není ani nic vtipného, ačkoliv se tváří jako, dobře, sice černá, ale furt komedie. Smích nula. Za mě byl Birdman nejslabší film z celé naší víkendové oscarové série... 


foto: © Fox Searchlight Pictures via csfd.cz
Po Birdmanovi jsme si chtěli trochu spravit chuť a zkusili jsme snímek Teorie všeho. Eddie Redmayne za roli génia Stephena Hawkinga získal Oscara za nejlepší mužský herecký výkon. A to teda sakra oprávněně! Od samého začátku mu všechno věříte, nemáte nejmenší důvod o autenticitě pochybovat. A že to muselo být nesmírně náročné. Když se podíváte na Teorii všeho a pak si vygooglíte skutečného Stephena Hawkinga, tak je naprosto evidentní jak dokonale se Eddie Redmayne do role dostal. I tady je tedy film inspirován skutečností a obrovsky silný příběh mě vážně dostal. Můj neutuchající respekt má žena Stephena Hawkinga, která zvládla všechno možné, co si sami neumíme představit. A to jsem si myslela, že jsem byla s miminem vyřízená, ale mít mimino a muže, který vás potřebuje jako ruce a nohy, tak to je skutečně o level jinde! A co jsem ještě ocenila, jak Jane (tedy žena hlavního hrdiny) byla za všech okolností elegantní - účes, šaty a boty na podpatku - i během stanování! Další respekt! :)) Zase nechci nic prozrazovat, jestli máte rádi snímky podobného ražení, Teorie všeho se vám bude líbit. 
foto: © Focus Features via csfd.cz

Co se týče dalších oceněných filmů, během loňského roku jsem ještě viděla polský film Ida (nejlepší zahraniční film), který připomíná artové snímky 60.let, což mu dává svou nezaměnitelnou atmosféru. Moc se mi líbila kamera a způsob snímáni, ty umělecké záběry! Příběh jsem očekávala silnější, ale celkový dojem byl velmi dobrý. Dalším filmem byl neskutečně barevný Grandhotel Budapešť (Oscaři za kostýmy, make-up a hudbu), který mě nalákal také díky hereckému obsazení (hlavně Jude Law - ten se tam ovšem spíš jenom otřel o kameru). Film byl hravý, vtipný, svižný.

A co vy a filmy oceněné v posledním předávání Oscarů? Máte nějaké oblíbené nebo pro vás také některý snímek představoval zklamání? Těším se na vaše komentáře! :)

8 komentářů:

  1. Zrovna jsem přemýšlela, že si Birdmana pustím, ale po tvé recenzi se na to asi vyprdnu :D
    Každopádně souhlasím, že Teorie všeho je vážně skvělý film! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak ono to neni jako uplně blbý, ale nic, co bych si s chutí pustila znovu nebo by ten film ve mě zůstal dýl a přemýšlela jsem nad ním... Ale třeba se ti bude líbit, co člověk, to názor. ;)

      Vymazat
  2. Já bych chtěla vidět Grandhotel Budapešť a nad Kódem Engimy jsem i uvažovala, že bych šla do kina. Jinak já zas tak velký fanoušek filmu nejsem, takže když už se podívám na film, tak je to náhodou a nebo na základě recenze, či doporučení. Jako třeba takového :) Takže děkuji :)) Skills of Art

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já to mám vlastně stejně... taky nic extra nesleduju a inspiruju se buď těmito událostmi nebo na něčí doporučení... ;)

      Vymazat
  3. Na vsechny tri filmy se planuji podivat, tak jsem zvedava :-) Jinak se priznam, ze uz nevim jake filmy ziskaly Oscary, ale z tech novejsich, co jsem v posledni dobe videla se mi libil Americky sniper (miluju valecne filmy) a Velka sestka (miluju animaky :-D) :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty jo, já viděla animák naposled snad Dobu ledovou... :D Ale to se brzo změní, jakmile se mládě začne zajímat o pohádky.... ;)

      Vymazat
  4. Grandhotel Budapešť se mi vůbec nelíbil. Tedy párkrát jsem se zasmála, ale nechápu, co na tom všichni mají. Na Teorii všeho jsem se hrozně těšila, ale nikdo se mnou na to nechce jít, takže si budu muset ještě počkat, než to uvidím :/

    hairOCD

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No já z něj taky nebyla bůh ví jak vydřená se přiznám. Jako nebylo to úplně nejhorší, ale znova to vidět nepotřebuji. A Teorii všeho určitě někdy zkoukni, je to vážně krásný film... :)

      Vymazat

⭐️ Všem moc děkuji za komentář! ⭐️