Mirabelkový chia džem

21:46 Kristý 2 Comments

Trochu to na mě působí,že mirabelky/špendlíky jsou takovou Popelkou mezi ovocem. Nikde se neprodávají, od nikoho jsem neslyšela, že je miluje a pak vídám stromy obsypané žlutými nebo červenými plody, které nikdo nesbírá. Přitom mirabelky/špendlíky, když jsou zralé, tak jsou chuťově skvělé, sladké a obsahují řadu zdraví prospěšných látek - vitamínů C, A, E a minerály jako draslík, fosfor, železo a vápník. A mimo to jsou dobré i díky vysokému obsahu vlákniny... :) Takže, když jsem tuhle na procházce s Cipísem šla kolem mirabelkami obsypaného stromu, trochu jsem si jich natrhala a doma zpracovala. Část padla na chia džem. :) Samotný chia džem není žádnou novinkou, na internetu a celkově food blozích jsem na něj narazila mnohokrát, nicméně pro někoho stále může být novinkou. 




No, neměla jsem jich zrovna málo, džem jsem dělala z kila ovoce. Ostatní poměr ingrediencí jsem pak volila v závislosti na výsledné chuti. :)
cca 1kg mirabelek
5 (a více) lžic agáve sirupu
4 lžíce chia semínek
1 lžíce drcených lněných semínek

Ovoce jsem rozvařila s necelou deckou vody. Přimíchala jsem agáve sirup v takovém poměru, aby byl džem pro mě sladký tak jak mi to vyhovuje. Po chvíli jsem přisypala drcená lněná semínka a chia semínka, dobře promíchala.  Po vychladnutí jsem nalila do sklenic. Trvanlivost takového džemu je cca 10-14 dní v lednici. ;) 







2 komentáře:

  1. já je mám moc rád, ale akorád že jsem je teď nikde nevyděla a když jo, tak rostly u silnice někde :Dale jako malá jsem je jedla pořád..

    jo a našla jsem tě na VV

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jo, jsou hodně často vidět u silnic. My tu máme takovou polní cestu, která je lemována různými stromy a právě tam jsou asi tři mirabelkové stromy. :) Jo? No tak to je fajn. :)

      Vymazat

⭐️ Všem moc děkuji za komentář! ⭐️